Sunday, June 8, 2014

~ Mungkin Betul ~

Assalamualaikum.. Selamat malam semua...

Tengok tajuk kat atas macam pelik jer kan...ape yg mungkin betulnya.. ye dak...
Ini lebeh kurang ape yg sy rasa lar...nk meluahkan..kat sini la tempatnya...Nak luah kat orang tak semua orang mau dengaq ape yg kita nk kata...

Mungkin betul....mungkin betul ape yg kita nak tu tak selalu kita akan dapat...
Sebab... Kita merancang Allah juga merancang...Tapi perancangan Allah tu lebeh baik...thats why kenapa kita tak selalu dapat ape yg kita nak... Tapi Allah tak biar kita macam tu jer... Allah gantikan "sesuatu" yg kita tak dpat tu dengan "sesuatu" yg lebeh baik... See.. Betapa Allah sangat sayangkan kita.. Kita jer tak nampak..

Kadang2 bila kita dok sorang2 mula lah dok pikiaq macam2.. pasai apa aku tak dapat ape yg aku nak ni?? pasai ape ni? pasai apa tu? betul dak? Saya pon mcm tu jgk dulu... Selalu mengeluh..selalu rasa tak best bila sy tak dpt ape yg sy nak...bila sy gagal nk buat sesuatu..bila sy "terpaksa" lepaskan ape yg sy sayang demi hidup yg lebeh baik.. saya selalu pikir,betul ke jalan yg sy pilih ni.. Tak menyesal ke sy kemudian hari dgn jalan yg sy pilih ni.. Secara jujurnya sy selalu berfikiran begitu...

Tapi... Kalau kita percaya dengan perancangan Allah tu InsyaAllah kita memang takkan nak fikir gitu dah...
Kalau tibe2 saya rasa menyesal dgn ape yg sy buat... tak dapat ape yg sy nak... cume satu jer yg terlintas di fikiran sy "TAKDAK REZEKI AKU" .... bersangka baik la... InsyaAllah semuanya akan baik2 saja..

Saya berdoa semoga Allah kurniakan saya kekuatan jiwa... ketabahan hati untuk segalanya... Semoga saya dapat membahagiakan insan2 yg amat sayangkan sy.. Semoga sy dapat membahagiakan mereka selagi saya bernyawa... Mudah2an Allah mudahkan segala urusan sy..

Kadang2 kita harus mengalah dengan "sesuatu" tu bukan kerana kita takut/kalah... tapi kalau demi untuk kebaikan... kebahgiaan... kegembiraan org2 yg sygkan kita,why not kita mengalah kan... pokok pangkalnya balik la pada DIA..  InsyaAllah kita akan tenang even kita tgh ada masalah..

Sampai takat ni jer lah.. Assalamualaikum... Selamat malam korang..










No comments:

Post a Comment